fredag 10 augusti 2012

Saker jag ångrar...


Det finns speciellt två saker som jag gör regelbundet i mitt liv, om och om igen, som jag ångrar varje gång! Och nej, det är inte att jag går tillbaka till nått ex hela tiden som ändå bara sårar mig, dricker alldeles för mycket varje helg, eller något annat som kan ploppa upp i huvudet när man tänker på saker man gör som man ångrar. Nej, grejen är att det är två helt jättetöntiga grejer, men nu har jag gjort samma misstag så många gånger att de förtjänar att få lite uppmärksamhet.
Vad är det då jag gör? Jo, här kommer det.. Jag klipper min lugg och solar. Nämen, va? Japp. Klippa lugg och sola, det är mina misstag. Jag ska förklara mig.
Lugg: Jag klipper lugg från och till, kanske för att jag har sett någon på stan som verkligen passade i det, kanske för att jag gick förbi en busskur med en bild på en tjej som hade en jättefin tjock lugg. Kanske för att jag har tittat så mycket på New Girl. Ibland bara för att jag får för mig att jag skulle passa så himla bra i det, eller för att det känns rockigt och coolt! Jag tänker varje gång ”Wow, det ska jag testa!” Men varje gång, VARJE GÅNG, ångrar jag mig! När luggen väl är där tycker jag om den i max en dag, sen kammar jag den åt sidan tills den blir tillräckligt lång att ha som snedlugg. Skumt men sant. Och jag kommer, om jag ska vara ärlig, säkerligen klippa lugg igen. Och samma sak kommer hända då. Fast.. Lugg skulle nog vara fint på mig ändå! Eller?
Sola: Solarium klarar jag typ (Oftast, ibland, kanske), för det gör mycket på ”kort” tid och man kan sjunga högt med i radiolåtarna och skämma ut sig och vara svinjobbig mot alla andra som ligger i de andra rummen och försöker slappna av. Men varje sommar jag går ner till stranden, eller sätter mig i en trädgård, fäller upp solstolen och sätter mig i solen för att ha en go och skön stund kommer jag på att sola är det tråkigaste som finns! Jag kan t.o.m. Ha sett fram emot det i dagar och verkligen längtat tills jag får sitta och sola en lång stund, ha det varmt och skönt, och bli brun. Men, jag tröttnar alltid efter trettio sekunder! Det kvittar om jag samtidigt läser en bok, har bra musik i lurarna eller att det är kanonväder, jag tröttnar direkt! Men jag kommer absolut sola massa gånger, och se fram emot det. Jag kommer också sitta där i solstolen i trettio sekunder och tycka att jag suttit i trettio minuter och sedan hitta på andra saker jag kan göra än sitta still.
Så, nu vet ni mina mörka hemligheter!


Puss och kram! Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar