onsdag 5 december 2012

Mänsklighetsfrustration


Är i ett jag-är-så-trött-på-mänskligheten-mode just nu! Jag ska älska alla människor, men vissa gör det svårt! Oj, vad säger jag nu? Jo, men jag ska ta ett exempel!

Facebookdiskussioner.

En person kan lägga upp en åsik, kanske en ganska stark en, och så skapas en diskussion. Just nu pratar jag om folk som lägger ut sin åsikt, och skriver ingående varför han/hon tycker så, och har ett genomtänkt svar. Jag ÄLSKAR sånt, rock on!! Men, då känns det som om vissa får för sig att bara för att den personen har lagt ut en åsikt, så måste ju jag göra nått åt saken! Annars håller jag ju med i den åsikten! Och då är allt tillåtet. Vänner blockas från Facebook, personer blir kränkta och uppenbarligen får man slänga ur sig precis vad man vill!

Det känns som om det finns massa små oskrivna regler här som jag inte förstår mig på! Men lite har jag kommit underfund med om hur det funkar!
1. Om en med invandrarbakgrund står upp för ett öppnare Sverige, då är det okej att vara rasist och på så dryga sätt som möjligt säga åt personen att flytta tillbaka dit de kom ifrån. Och alla muslimer är hemska människor, det vet vi alla och det har vi rätt att säga. (Idioti!)
2. Om en kristen tycker att det är sjukt att visa anden i glaset i julkalandern, som ALLA barn tittar på, och blir bekymrad när man plockar bort allt inom kristen tro i skolorna så får man önska den personen all sorg och motgång i livet. Helst ska man svära lite också, och säga att personen borde linda in sina barn i en madrass förevigt, eller helt enkelt inte skaffa barn alls.
3. De som kämpar för miljön och/eller är vegetarianer får man också hacka på! Helst ska man säga vad man gör för att själv förstöra miljön, eller hur gott grillat kött är på sommaren.
4. Eller, egentligen så får man säga och göra lite hur som helst, bara personen har en annan åsikt än dig själv.

Kärlek.

I cybervärlden får man liksom lite tillåtelse att vara vem man vill, och egentligen är det skrämmande vem många väljer att vara!

Jag blir så trött på dumma (som i korkade) människor ibland! JESUS själv sa en gång om lärljungarna "hur länge ska jag stå ut med er?" Och lite så känner jag också just nu!

Håll isär åsikter och personer! Det kanske inte gör någonting att du har en vän på Facebook som  har starka åsikter som du inte håller med om! Och om du inte har nått vettigare att säga än "Hoppas du aldrig får barn", "Käft, sluta klaga" och "Jag hoppas SD vinner så vi får stopp på allt det här" så säger jag så fint och snällt: har du inget bättre att komma med kanske du ska vara helt tyst. Jag hatar vuxenmobbningen som du skapar!

Förövrigt är alla citat riktiga saker som folk faktiskt har skrivit!

Puss och kram Sandra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar