torsdag 4 april 2013

Menskopp och hat

Menskopp, menskopp, menskopp is da shiieat!!

Har införskaffat, och nu även använt, en menskopp! Så himla bra är det! Inga mer engångsgrejer varje månad! Inget mer slösande! Nu är det en kopp, som istället för att suga åt sig mensen (som tamponger gör) bara samlar upp det som naturligt rinner! Miljö-och kroppsvänligt mensskydd, så himla bra!

Vill du veta mer så kolla in www.menskoppen.se! Verkligen, gör det! Jag uppmuntrar alla tjejer med mens att köra på detta! Det är lite dyrt, själva koppen kostar 299, men eftersom man kan ha den i tio år så är det verkligen värt pengarna. Och har ni några frågor angående menskopp så kan ni alltid fråga mig här i en kommentar, eller på annat sätt skriva till mig! Om ni inte känner för att gå in på deras hemsida.

För ett litet tag sen skrev jag om mitt inköp av menskopp på Facebook. Här kommer statusen, med alla kommentarer:


Jag fattar hela grejen med att man inte vill att folk ska säga för mycket på Facebook, och de som har skrivit på min status är mina vänner och jag vet att de har lite glimten i ögat när de skriver. Lite. Ändå kan jag inte hjälpa att se att det nästan bara är tjejer som har like:at, nästan bara killar som har kommenterat och nästan bara hat från killars sida. Hur kan en menskopp skapa så mycket hat? 

Hela grejen med att det är mens, och mens är tabu, är jättelöjlig tycker jag! Det är samma sak som när vi skulle köpa in grejer till ett event att ge bort, och vi skulle köpa kalsonger men inte trosor - för trosor är för intimt. Vad är det om egentligen?! Varför är trosor och mens så himla tabu, och konstigt? Det är ju så himla fullständigt normalt!! Och varför tycker killar att det är skumt om tjejer inte vill visa sig i underkläder, men kan springa runt i bikini, om de själva säger att "trosor är för intimt"? Jag får mixade signaler hela tiden, och så undrar man varför tjejer är så fokuserade på utseende, och "inte är lika avslappnade som killar". Hur ska man veta vad som är okej, om inget är okej?

Jag skulle vilja att man kunde slänga ut både kalsonger och trosor till en publik, och att det är en kul grej. Jag skulle vilja att mens var helt naturligt, istället för något vidrigt som man ska "hålla käften" om och om man skriver om det så "är gränsen nådd".

10 kommentarer:

  1. Bra skrivet!
    Hur kan det vara så laddat?
    Jag har länkat till det här blogginlägget från vår FB-sida, där vi tyvärr stöter på detta hela tiden.
    Jag tror/hoppas dock på att ju mer vi pratar och skriver om det, så kommer det bli mindre laddat.
    Hälsningar
    Annelie
    facebook.com/menskoppen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jättemycket! Ja, varför är det så laddat för?!
      Det är bra med mycket reaktioner, för då kan saker ändras!
      Har gillat er Facebook-sida nu, och jag vill bara säga: TACK FÖR MENSKOPPEN!! Riktigt bra, och jag vet nu mer tjejer som beställer nu i och med inlägget! Grymt bra!

      Radera
  2. Den som ber mig hålla käften för att jag nämner mens. Den skulle ryka från min vännerlista på en gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår hur du tänker, men jag ser nog att man får ha sina åsikter och våga se andras (även om de inte uttrycks så bra). Nu har jag chansen att visa honom hur jag tänker, som kanske får honom att ändra sig lite. Annars stannar han bara kvar i det, om alla som tycker annorlunda skulle frysa ut honom från sina åsikter. Och jag får en större förståelse för hur man kan tänka, om man inte tänker som jag gör.

      Radera
  3. Åh, jag som var på jakt om inlägg relaterade till mens och den tabu som omger detta. Kul att du upptäckt menskoppen, det kan vara lite det bästa som hänt i mensväg! Jag tog mig friheten att både citera och länka ditt inlägg i mitt eget blogginlägg om min första mens. Har du tips på fler mens-tabu-kritiska inlägg så hojta gärna till :)

    (kan inte signera kommentaren med min blogg så här får du en länk till mitt inlägg istället: http://martiiinia.blogg.se/2013/april/min-forsta-mens.html#comment )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känn dig fri! Roligt! Bra att fler skriver om detta, jag ska ta och läsa ditt inlägg!
      Rock on!

      Radera
  4. Hej igen!
    Nu har många reagerat på ditt inlägg på vår FB-sida: https://www.facebook.com/menskoppen
    Hälsningar
    Annelie

    SvaraRadera
  5. Kul med fler som upptäckt koppen. Nu var det bara namnet... :-)
    Som ni kan läsa mer om i min blogg.
    http://blogg.nsk.se/tantskarp/2013/04/05/om-kvinnor-for-kvinnor/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Utnyttjade du precis min blogg för att få fler läsare på din?

      Ja, koppen är BÄST!

      Radera