torsdag 6 februari 2014

Natt

Okej, så klockan är tjugo i elva på kvällen, och under hela natten ska jag ta hand om en magsjuk! Det är inte alltid glamoröst att vara undersköterska, men jag gillar det ändå.

Det positiva med den här natten är att jag får massa tid över att tänka, filosofera och skriva medan jag sitter och väntar på om den magsjuke behöver hjälp. Det värsta verkar vara över för den här vårdtagaren (som tur är! Stackare alltså!!) och nu ska jag bara se till att denne får sova så mycket som det bara går. Än så länge har det gått jättebra!

Två till jobbar denna natten, och jag känner dem inte men de verkar hur bra som helst! Älskar när det är så.

Jag har bunkrat upp med RedBull och choklad och taggar nu för resten av natten. Det är väldans trivsamt!

Det kan komma fler inlägg denna natt, man vet aldrig! Jag har väldigt mycket tid att få skrivinspiration.

Puss och kram Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar