torsdag 21 februari 2013

Jag är känd

Så, nu kommer inspirationskälla numero två! (för i mitt förra inlägg skrev jag om en annan Inspiratión!!) och personen som inspirerar heeeteeer... *trumvirvel* ...: Frejsan svejsan Konrad Lena Larsson! Eller kanske bara Frej Larsson, vilket inte är så bara!

Nu känner jag lite spontant att jag har flummat till allt, så jag börjar om!

Hej! Frej Larsson inspirerar mig! Hur? Jo, hans sätt att vara och bete sig (vilket kanske egentligen betyder samma sak nu när jag tänker efter) ger så mycket uppmuntran och hopp! För han är känd, men helt normal! Eller egentligen helt störd, och det är fantastiskt! Han lever på att vara den han är, och finns det något bättre i livet? Nej är svaret. Jag skrev om honom i November också så läs om du vill!

Frejs texter är väll inte lika inspirerande för mig som Afasis texter, kanske för att det mest är en skånsk gröt av ord, men det betyder inte att han inte är verkligen asgrym ändå! Okej, han skriver väll bra texter, men det är just han som person som inspirerar mig mest.

En gång, efter en av Maskinens konserter i Stockholm, sprang en blond tjugoåring fram till Frej Larsson och lät sjukt desperat när hon berättade om sitt brinnande intresse och sin talang inom beatbox. Han besvarade detta med att ta tag om henne och dra med henne till en efterfest, samtidigt som han bad henne lägga ett beat som han själv rappade till. Efter den grymma duostunden, där Frej var asgrym på freestyle, så tog han tid till att förklara hans tankar inom freestyle och rap. Jag tror inte att han förstår vad detta ledde till!

Nu är jag besatt av honom, och har en källare med voodoo-dockor av honom, och planscher med hans citat och kropp.

Haha, nej jag skojar! Men det var en sjukt grym uppmuntran, som gjorde att jag började (för om du inte fattade det så var jag den blonda tjugoåringen) drömma om att göra nått större med min beatbox! För varför skulle inte det gå egentligen?

Ett tag senare skickade jag en beatboxvideo till honom, som trots sitt kassa ljud fick positiv respons! Och det var ändå precis efter att Frejsan väldigt flummigt och fantastiskt tagit emot P3's Guldmicken!

Efter det blev jag så taggad att jag köttade på, och långt ifrån alla resultat har dykt upp! För nu kommer jag att satsa. Stenhårt! Och hade det inte varit för Frej Larsson, så hade jag kanske inte varit där jag är idag, och sträckt mig efter de målen som nu är en självklarhet!

Här är ett av resultaten än så länge:
På TV4 Play! 2:15 in i klippet ska du kolla!
Inte varje dag mitt namn sägs på TV. Men det ska det bli ändring på!!

Tyvärr klippte de bort allt jag sa om Frej Larsson, men det är lugnt. Det kommer fler tillfällen,
det känner jag på mig!






Puss och kram Sandra


2 kommentarer:

  1. du borde få uppmuntran av nyktrare artister

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eftersom du är anonym så kommer du säkert inte se det här, men det betyder inte att din kommentar går obemärkt förbi!
      Jag vet inte om jag ser Frej som en onykter artist för att han dricker. Nykter eller inte så inspirerar han mig i sitt sätt att tänka och grejen att han lever på att vara sig själv. Det innebär inte att jag tänker bli som honom, utan mer att jag vill vara just mig och kunna leva på det! Och nykter eller inte, så har han uppmuntrat mig att satsa på min beatbox. Förutom min ena bror så är Frej Larsson den som mest fått mig att både våga, vilja och kunna satsa på detta. Och om du ser på min blogg (om du inte känner mig för då vet du ju redan) så ser du att det verkligen leder någonstans!
      Det är inte vem som inspirerar en, utan vad den personen inspirerar en till.

      Radera