torsdag 25 oktober 2012

Barnkören Bsus!!!

Jag vill bara ta ett inlägg och skryta om barnen i barnkören Bsus, från Pingstkyrkan i Lidköping. De är så fantastiska och underbara! De är glada, spralliga, fulla av liv, glädje och JESUS! De Ber för varandra på körövningarna och blir friska, senast det hände var för två veckor sedan när en lite äldre ledare frågade om barnen kunde Be för hennes knä för hon hade så ont i det att hon inte kunde cykla - och hon brukade cykla överallt. Barnen Bad, och genast blev hon frisk! Hon har fortfarande inte känt av någonting ont från knät. Halleluja!

Ibland när barnen sjunger så kommer jag helt av mig när jag ska leda dem, för jag blir så tagen av Den Helige Ande! Hela församlingen känner av det när barnen sjunger ibland på söndagar!

En gång på kören så berättade jag för barnen hur jag började tro på JESUS. De satt med stora ögon och frågade direkt "Hur gör jag för att JESUS ska bo i mitt hjärta?!!?!". När jag berättade att jag Bad med mamma att JESUS skulle bo i mitt hjärta så knäppte vi händerna och satte oss på knä. Jag hann knappt säga att man inte måste göra så, utan bara Be att Han ska flytta in i hjärtat förren alla barnen hade slängt sig ner på sina knän och skrek ut till JESUS att Han skulle bo i deras hjärtan! Det var det häftigaste jag har sett!

Barn är alltid barn, och bara för att de här barnen älskar JESUS så betyder inte det att de blir mindre barn för det. De gråter fortfarande ibland, för att ens bästa kompis sitter bredvid någon annan. De kan fortfarande säga mitt i Bönen: "Kan vi inte leka snaaaart??" och springa fram och kittla mig när vi håller på och sjunger, trots att jag har sagt till dem minst tusen gånger att stå på sina platser. Det kräver mycket, men jag får så mycket mer igen! För, det är inte jag som leder barnkören - det är JESUS! Och det märks! Och Han har gett mig ett sånt stort hjärta för de här barnen, och jag älskar dem - varenda en - otroligt mycket!

Hemma och i skolan pratar barnen om JESUS, och sjunger och dansar för Honom. De skriver texter om att JESUS är deras bästa vän, gör egna låtar om att Han är kung och visar med hela kroppsspråket vad JESUS betyder för dem! Detta har gjort både okristna skolkompisar, föräldrar, syskon och lärare intresserade av vem dem där JESUS är! WOW! De köttar på så det står härliga till!

Vi pratar mycket om att man kan se ut hur som helst, bete sig hur som helst och vara vem som helst och ändå vara älskad av JESUS. De tvekar inte på att säga: "Men, jaaaaaaaaaaaa!!", när jag frågar om en svarthårig, läskig kille med tatueringar och piercingar i hela ansiktet kan älska JESUS, och om JESUS kan älska honom. Barnen har kommit längre än många vuxna ibland.

Sist vi hade körövning så filmade jag barnen, och en av de videorna ska ni få se! Det är fantastiskt och fyllt av glädje, energi, JESUS, dans och massa annat! Barnkören Bsus är helt enkelt asgrym!


Puss och kram!

Sandra



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar