torsdag 17 januari 2013

Oh! Did I come on too strong?

Det är coolt att ha rubriker på engelska.

Häromdagen tänkte jag testa på Zumba. Jag vet, jag vet! Jag är så himla cool. Och eftersom jag har ett självförtroende som ibland överglänser många andras tänkte jag att "nybörjarkurs är inget för mig! Jag har aldrig gått i dans, men jag är ju bra på sånt här!". De stunder man känner sig minst sexig är när man dansar Zumba.

I alla fall! Det jag ville prata om egentligen, det som min fruktansvärt coola, engelska rubrik handlar om, är min Zumbainstruktör. Hon är BÄST! Hon sjöng med i låtarna, var helt galen, stirrade mycket, såg helt fanatiskt glad ut, skrek ofta och blev småtjurig på oss fega Svenskar som inte vågade skrika. Hon verkligen älskade det hon gjorde, och såg helt galen ut! Fantastiskt kvinna!!

Efter Zumbapasset, som var svettigt och nice, så gick jag fram till henne. Jag var helt förälskad i allt hon var, så jag sa att jag, efter det här passet med henne, nu hade bestämt mig att vara lebb och att hon är underbar.

Ibland har jag svårt för det där med att tänka ett steg längre i sociala sammanhang. I alla fall tänka ett steg längre - i tid.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar