lördag 12 oktober 2013

Åldersindelning och mammafrisyr

Jag kom precis på mig själv att tänka i ett visst tankemönster. Det kan vara ett ålderstecken, du vet ett sånt ålderstecken som dyker upp när man blir lite äldre, eller någonting ordlöst som bara finns. Okej, ålderstecken låter så fruktansvärt gammalt. Jag är tjugoett. Men, jag tror ändå att det här tankemönstret kan ha med åldern att göra! Eller kanske...

Så, vad är det då för tankemönster du sitter med Sandra? Jo, en cool grej! Jag har börjat dela in livet, och åldrar, i händelser mer än år. Förstår du? Alltså, en person är en viss ålder - kanske inte för att den är i just den åldern, men för att denne beter sig som att den är där. Eller, egentligen har det inte med ålder alls att göra utan mer att jag delat in livet i olika delar, med gråzoner emellan, snarare än i år.

Hoppas fler än jag hänger med i min tanke här!

Jag ska ge ett exempel:
Nu precis stod jag framför spegeln och skulle försöka fixa till håret. Jag ska duscha sen, för det var ett tag sen, men just nu har jag satt upp håret lite grann med hjälp av ett par hårnålar så att det typ ser lite fräschare ut. Det var då det slog mig; att jag har nog just nu den frisyren som jag kommer att ha när jag är en småbarnsmamma (vilket jag absolut inte tänker vara än på miljoner år, lugna dig!). För erkänn, alla småbarnsmammor har en viss frisyr - varje dag, året om! En som funkar, som ser bra ut, men inte är för avancerad och som man kan vara lite skitig i håret också utan att det gör så jättemycket. Man behöver absolut inte vara småbarnsmamma, den frisyren kommer ändå. Men, jag väljer att kalla den just "småbarnmammafrisyr". Du vet precis vad jag menar.

En dag kommer jag också komma in i den åldern, då jag (nästan alltid) har en småbarnsmammafrisyr.

Jag tycker att det här är en jättespännande tanke! Det som är mest spännande är kanske mer att jag kom på mig själv att tänka helt annorlunda än jag har gjort, och också att jag har tänkt på det här sättet ett bra tag nu. När hände det? Hur gick det till? Snacka om att jag har gått igenom en gråzon för att komma hit, för den här tankegången har verkligen smugit sig på och etsat sig fast.

Okej... Så nu har du precis läst om en tjugoettårig tjej och hennes ålderstankegångar om mammafrisyrer och åldrar. Du kanske borde hitta på något vettigare idag.

Den här bilden tog jag tillsammans med mina syskon och en kär gammal vän. Jag tycker att den är klockren, för vi har verkligen fångat mamma-och-pappa-känslan! Se på oss!! Vi är så typiskt mamma-och-pappiga! SÅ SJUKT KLOCKREN BILD, JAG DÖR!! (Yes.)

Puss och kram Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar