onsdag 12 september 2012

BeatNervousBox

Här sitter jag, efter att ha lagt barnen (nej inte mina egna, det hade varit helt sjukt!) och tittar på random youtube-klipp och försöker få händelser på Facebook. Lite Michael Jackson blandat med Afasi och Maskinen smyger tyst runt i rummet genom mina asgrymma högtalare när jag, efter att inte ha beatboxat ett endaste litet ljud på flera dagar, känner jag mig sjukt ringrostig och nervös. För om några dagar ska jag stå på en fetingstor båt och ska (för ovanlighetens skull) beatboxa med en person som är mycket bättre än mig. Ja, och det kanske låter lite kaxigt! Som om jag är så sjukt himla bra på att beatboxa, och att jag typ aldrig träffar någon som är ens i närheten av min nivå. Men jag har faktiskt all rätt att vara kaxig, för det är faktiskt så det är. Men så får man inte säga om man är svensk! Ne, men jag har zigenarblod i mina ådror, så jag är nog förlåten.

Nej, men nu ska vi ta skämten åt sidan. Sätta dem på bänken. Välja dem sist på gymnastiken i skolan, eller inte välja dem alls. Ja, SÅ tråkigt låter det när man säger skämt åsido! ... Vad skulle jag säga nu då? Jo, just det! Jag är faktiskt lite nervös inför mina två beatboxtillfällen på den däringa skitstora Båten fylld med underhållningshungrande ungdomar! Trots att jag ska beatboxa med en nära och fin vän till mig, och trots att jag kan det jag ska göra. Och jag kommer säkert ha många, nästan lite för stöttande, fina vänner som står där med sina stora ögon och spända läppar som blandar sina rop "Jag känner den tjejen!!" med "Woooooohhhhhhooooooo (ja, de håller faktiskt ut på bokstaven h också), kom igeeeeen Saaaaaaandraaaaaaa!!!"... Ibland älskar jag mina vänner mer än nödvändigt.

Nu blir allt så random! För jag vet inte riktigt vart jag vill komma med mitt skrivande.

Jag ska nog göra något coolt nu. Som att skriva det här inläggets rubrik på engelska! Eller göra en vlog som jag lägger upp snart. Eller nått kreativt, som typ måla nått, eller sätta upp trådar i hela rummet så att barnen (som fortfarande inte är mina barn!) måste leka hinderbana när de går upp imorn och ska till skolan! Eller så ska jag sätta på lite mer av de låtar jag köttar nuförtiden och ha ett tyst litet party här för mig själv. Fast, jag borde nog kanske leta efter inspiration och göra något snyggt inför mitt uppträdande på den där Båtengrejen.

Åhå, nu loggade en go Norrman in på Skype! Blir nog det som kvällen/natten får vigas åt. Ska bara komma på nått coolt att börja konversationen med.

Puss och kram Sandra

Fear the fuzzy!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar