tisdag 18 juni 2013

Om Vingarna Bär

Hittade en text jag skrev för ett tag sen! Den utgår från Lilla Sällskapets låt "Om Vingarna Bär", och en upplevelse jag fick när jag hörde den live!

"Jag kunde aldrig riktigt va' som de!
och jag minns att jag försökte så himla mycket.
Försökte hela tiden att rätta mig efter alla andras linjer och drömmar!
Men
det fanns någonting annat
Det visste jag! Hade egentligen alltid vetat.
och vissa hade varit där

Det var när jag tryckte mig mot en blond främlings svettiga Maskinen-jacka som jag visste.
ångrar du dig?
ALDRIG ATT JAG ÅNGRAR MIG!!
skrek jag i hennes rygg, för
det finns inga skäl att blicka tillbax'
För det är inte förrän nu
Nu när jag blickar efter målet - när jag verkligen har det i sikte
som jag kan testa
Om Vingarna Bär"

Jag minns, jag minns!! Jag minns vad jag tänkte, hur jag kände, vad jag tyckte! Jag vet det lika starkt nu när jag läser det, som jag visste det då när det hände! 

Det låter nog flummigt i mångas öron, men inte mina! I mina låter det med stor tydlighet och skönhet, som ett fantastiskt storband med toner som går perfekt in i varandra!

Puss och kram poeten Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar