lördag 30 november 2013

December

December ska bli min månad!

Åh, men alltså jag låter så himla tonårs-trotsig när jag säger saker på det där sättet! Men, jag kan inga andra sätt att säga det på.

Jag har haltat fram så sjukt länge nu. Det är grej efter grej som kommer och bara förstör, puttar omkull mig, kallar mig dumma saker och skrattar åt mig! Mobbare. Men, nu är det ändring på det!

Du vet, många kommer ju på den där magiska jag-ska-inte-lyssna-på-vad-andra-säger-utan-göra-det-jag-vill-regeln som gör att man blir lyckligast i världen. (alltså, egentligen fungerar det inte, för man måste lyssna på andra för att komma rätt i livet, men det handlar om att välja vem man lyssnar på. Vi behöver varandra, men jag behöver inte alla människor.)

Just nu har jag lyssnat in mig själv. Det är nog bra att göra det ibland faktiskt! Och, det spelar nu inte så stor roll vad folk säger och tycket och så, för jag har tänkt, tänkt och tänkt och kommit fram till någonting asbra. Någonting som passar mig och mitt, och som faktiskt kan få mig att sluta hålla på och stappla omkring och snubbla på allt, för att jag springer i otakt, framåtlutandes för att jag inte riktigt hunnit ta mig upp från förra gången jag ramlade omkull.

December ska bli min månad.

Det är så magiskt, December. Den ska göra allt bra! Eller, December och jag. (och jag... Hur ska det betonas egentligen??). Och, okej.. Så magiskt är det väll inte, jag har lite knep som jag förberett som gör att jag helt enkelt stannar upp, så att jag kan börja springa upprätt.

Jag ska avslöja, jag lovar.

Okej.. Det här kommer både låta helt galet, och kanske omoget, för många. Eller, kanske för någon i alla fall. Men, jag ska göra det jag vill i December.

Eftersom jag har haft väldigt svårt att jobba så ska jag inte göra det - bara ytterst lite. Istället ska jag måla, dansa, pyssla, skapa, skriva, planera, köpa julklappar, mysa, må bra, ha det trevligt, fika, träffa vänner, höra av mig till folk, fixa roliga saker, göra roliga saker, läsa, engagera mig. Jag ska ta en månad av mitt liv och bara komma ikapp mig själv lite, och sedan planera mitt nästa drag. Och det ska bli så förbannat skönt!!!

Så, jag ska försöka vara lite noga med att uppdatera min blogg och skriva om mitt fantastiska December.

Mitt December börjar idag, den 30 November. Let's go!!

Idag har jag: Klippt lugg (ja jag vet att jag har skrivit i det här inlägget att det är en av alla de saker jag gör som jag sedan ångrar, men jag är i alla fall nöjd idag!), hälsat på familjen, planerat en sak jag ska ta tag i, öppnat upp mig för min mamma, jag har klippt, skurit, fixat, sprejat så att jag kan ha ett Maskinen-tryck på min skinnväst (yaaay!) och berättat för Hemlis hur viktig hen är för mig. Bra dag!

Lugg! Fint va? Och superjulig bild, woop woop!
Här är jag och Lillebror supercoola när vi ska ut i kylan och spraya lite!
Vi har svarta handskar och allt!
Klippa och pyssla!
Okej, helt bra är det inte än... Men lite finslipningar så kommer det bli PERFEKT!

Åh, jag är riktigt taggad på det här!

Puss och kram Sandra

P.S. här är något roligt jag hittade:
"- The truth is, I'm living a lie...
- Just one?! I'm living like 20!"

Passande. Puss och kram igen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar