tisdag 10 december 2013

10 December - Sjukskrivning, krossade fördomar och mat!

December ut så kommer jag utgå från det här inlägget, så läs det först!

Natten var bra people!! Den första natten! Bra! Superbra! Jag drömde vackra drömmar, och vaknade utvilad! En bra natt!

Så, igår var det ju ganska kämpigt. Det slutade faktiskt med att jag satt på vårdcentralen (igen..) i två och en halv timma, och tillslut blev sjukskriven i två veckor. Det känns på två sätt:

Dåligt! Jag är tjugoett och sjukskriven! Vad är det om?!

Väldigt bra! Nu har jag på papper från läkare hur jag mår, och idag var jag på jobbet och gav dem sjukskrivningen och försökte få bort alla fördomar om att jag är tjugoett och bara inte vill jobba. Nu ser dem varför mina sjukanmälningar har strömmat in, och de var förstående och fina.

Vad händer nu? Nu ska jag bli frisk.

Idag har jag, som jag skrev förut, lämnat min sjukskrivning till jobbet. Som en söt, liten tjugoettåring måste man hela tiden slåss mot alla fördomar om att man är ung och dum. Folk tror gärna att man struntar i saker, och de bara går och väntar på att man ska göra någonting vårdslöst, eller sitta still lite för mycket. Minsta lilla som kan stärka deras fördomar gör också det. Så känner jag i alla fall att det är på de allra flesta ställen man jobbar på, och därför är det viktigt för mig att knäcka de fördomarna.

Jag har också tagit en lunch med min fina pappa (Thaimat igen, woop, woop!!) och berättade allt om Hemlis. Det var läskigt, och trevligt!

Nu sitter jag i Hemlis lägenhet och börjar lite smått göra iordning mig, för klockan sex ikväll ska jag äta mat på Bakgår'n här i stan (supergott, nomnomnom! Tapas<3) tillsammans med alla andra ungdomsledare från kyrkan. Det blir trevligt, och jag ska ha en kjol på mig!

Jag har också hittat lite gammal musik som jag sitter och lyssnar på! Inte supergammal, men det var säkert ett halvår sedan som jag lyssnade på det så det är lite mysigt! Mycket Maskinen, lite Promoe och Organismen är det!

Hur mår sjukdomen då? Tyvärr har jag väldans ont i magen idag, lite mer än vanligt, och är lite orolig för min älskade Tapas som ska ligga i magen ikväll. Vi får se hur det går! Kjolen är också lite tajt, så jag kanske skippar den. Den är sjukt snygg dock!

Puss och kram Sandra

P.S. Inga bilder idag, sorry!

P.P.S. Ikväll, efter Tapas och mys på (världens bästa) Bakgår'n, så ska jag hem till familjen och ta hand om en vattenkoppesjuk lillebror och en sprallig lillasyster. Mys<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar