lördag 7 december 2013

5 December - Bubblor i bröstkorgen, och en asgrym T-shirt!

December ut så kommer jag utgå från det här inlägget, så läs det först!

Jag vet, jag vet! Jag ligger två dagar efter!! Förlåt mig.. Men jag var tvungen att plocka bort datorn lite grann, och sedan kom den bara inte fram igen. Hoppas du kan förlåta mig kära du!

Puss!

Vad hände i torsdags nu då?

Okej, natten blev en sjukdomsnatt. Jag gick och lade mig för att jag var helt slut och hade fruktansvärt ont i magen, och det tog sin lilla tid att somna. Den del som var kvar av natten var väldigt kaotisk och flummig. Jag drömde, men hade ögonen öppna, så jag såg saker i rummet som inte var där. Okej, det där lät väldigt mycket läskigare än vad det var! Det var inga mardrömmar alltså, men jag vaknade flera gånger av att jag viftade runt med armarna och försökte fånga saker som flög ovanför sängen. Skum natt, men smärtan lade sig tillslut fram mot småtimmarna, även om drömmarna flummade omkring natten igenom.

Dagen var väldigt.. Tja.. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara. Jag var arg! Det bara bubblade i bröstkorgen på mig, och jag kunde liksom aldrig sätta fingret på varför det riktigt var så. Min mamma fick nog ta en del av de smällarna (förlåt fina mamma!), för jag reagerade starkt på det allra mesta. Dessutom gick min mamma igenom lite tuffa grejer medan det bubblade i mig, och blixtrade om mig, och nu när jag sitter här önskar jag att jag hade varit där för henne mer.

En positiv grej var att vi i alla fall åt Thai-mat och hade en trevlig pratstund där! Vi pratade om allt, och ingenting, du vet - som man gör när man äter gott. Thai-mat är så sjukt gott! Mums!

Det regnade hela dagen, väldigt mycket. I December. Så himlans onödigt!

Efter Thai-mat och bubblande så gick jag lite på stan själv, och köpte världens bästa tröja som jag älskar så himlans mycket!!!! Jag hittade den på barn-kill-avdelningen på HM, och jag har aldrig passat så bra i en T-shirt! Ja, jag ska helt klart lägga upp en bild på den i det här inlägget!!

Jag köpte också en tajt kjol, för första gången i mitt liv!

Vad hände sen? Jo! Jag övningskörde lite med min Morfar, och det gick väldigt bra faktiskt! Han är extremt noga, som före detta Brandman och nuvarande Busschaufför (och bara rent noga i trafiken helt naturligt), så är han en perfekt övningskörningshjälpare! Dessutom fick jag en komplimang av honom, och jag lever på den komplimangen än. Han slänger inte bara ut komplimanger om körning sådär, så jag tog verkligen åt mig. Nu känns det där förbenat smutsiga skit-körkortet lite bättre.

Efter övningskörningen blev det visst kväll, och jag gick för att mysa (igen). What's up med mina bra kvällar?

Resten av kvällen minns jag faktiskt inte... Men summa summarum var det en bra dag! Ja, trots bubbel i bröstkorgen och fel hantering av min mammas dåliga stund. (Puss på dig vackra mamma!).

Åh, du ljuva, välsmakande, Thaimat! Hur jag älskar dig!

Här är den, den fantastiska tröjan jag köpte mig på HM! Ibland letar man runt på HM och hittar ingenting, och ibland har de riktiga skatter hängandes på klädstrecken eller hopvikta på något fint målat bord. 


Puss och kram Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar