torsdag 12 december 2013

11 December - Heldag med vattkoppsWhilliam och Hemlis heter Erik

December ut så kommer jag utgå från det här inlägget, så läs det först!

Okej, så idag ska jag skriva om igår! Varför? För att jag och Hemlis (som heter Erik. Det är dags att säga det nu) helt plötsligt blev officiellt kära, och jag ville ha en kväll med bara honom och inte bloggande.

Erik. Ett riktigt prinsnamn!

Så, igår!

Igår hade jag en jättebra dag! Jag och min lillebror, 8 år, hade hela dagen för oss själva! Mamma och Pappa hade på morgonen åkt iväg till Norge (jobbresa) och Jonathan och Mathilda hade åkt iväg till skolan. Jonthe skulle sova i stan (i min lägenhet) så han skulle inte komma hem alls, och Mathilda skulle bli hämtad av Morfar på kvällen. Så, hela dagen för oss själva som sagt!

Varför var Whilliam (som han heter) hemma då? Jo, han har vattkoppor. Han har blivit friskare nu, men ojojoj vad sjuk han har varit!! Lilla vännen. Han har bara legat och varit supersjuk! Älsklingen.

Men, men, men, igår var han prickig, men frisk! Så vi hade verkligen superkul!

Natten innan hade han och jag varit uppe till klockan ett på natten (vilket är helt sjukt, för han är en morgonmänniska) och dagen efter vaknade jag vid sextiden, fick information och direktiv för dagen av Pappa, väntade tills alla drog iväg och somnade sedan om. Vid kanske tio-tiden kom Whilliam in i rummet jag sov i och tjatade på mig att vakna. Det var "ju morgon nu!!".

Vid kanske halv elva ringde Hemlis (Åh, just det! Erik kan jag ju skriva nu!) och lät förvånad över att jag sov, och befallde mig att gå upp, till Whilliams lycka.

Resten av dagen myste jag och Whilliam runt! Ingen av oss är så stor i maten, så vi åt nudlar och lite gröt på hela dagen, och vi spelade spel på telefonen och iPad:en och jag eldade lite (vi eldar för att få värme i huset, hos föräldrarna) medan Whilliam gick ut och gick med vår fula (men ändå jättefina) hund Bella. Hon är en snarkande, supercharmig, Fransk Bulldog, och Whilliam har bäst hand om henne av alla.

Under hela dagen skojade vi med varandra, busade, spelade och hade det superbra!

På kvällen kom Mathilda hem, och jag och Whilliam satt och spelade Minecraft medan hon tittade på Eva & Adam på iPad:en!

MYSIGT VÄRRE!!

Dock var Whilliam lite bättre än mig på Minecraft, och han skrattade hjärtligt när jag råkade ramla i lavan och förlora alla mina grejer. Jag har aldrig hamnat i lavan förut, men nu gjorde jag det! Hemskt pinsamt.

På kvällen kom jag ju hem till minErik och vi låg på sängen, mös och pratade om allt från rasism till att jag nog blir snyggt gravid den dagen jag blir gravid, till att han kallar mig flickvännen nu, och båda var lite pirrigt kära. Vi pratade tills vi somnade, och jag är väldans lycklig just nu.

Min stackars lilla Lillebror! Men han är friskare nu i alla fall, det känns bra i hjärterummet!

Nu har jag inga mer bilder för dagen, men jag har några bilder som jag tycker så sjukt mycket om som jag ska lägga upp här!

Typ den här! Den är jag! Fast nu är jag ju visst inte så singel längre. Men den är fortfarande så väldans jag.

Åh, Beatles<3

En dag ska jag absolut göra en sådan här! Nu är tyvärr snön superborta (ta er i häcken alla som önskade detta! Det är DECEMBER det ska vara snö! Get over it!), men när den kommer tillbaka - då du!!

Bara en klockren kommentar! Jag älskar när man vänder på saker på det sättet!


Puss och kram Sandra

P.S. Magtillståndet var fruktansvärt, och jag gick med supersvullen mage hela dagen! Dock hände så mycket bra saker under dagen att det inte gjorde jättemycket! Idag känner jag att magen är jättekänslig, så jag ska vara superdupersnäll mot den!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar