måndag 2 december 2013

2 December - Som en effektiv lördag!

December ut så kommer jag utgå från det här inlägget , så läs det först!

Jag tänkte vara lite nytänkande, och ta de dåliga sakerna först! Mest för att du ska få känna på lite fin och skön deppångest, innan du slängs in i vackra vardagsäventyr och magi. Då uppskattar du också den vackra magin ännu mer! 

Ibland kan jag det där med att tänka ett steg längre, och leda människor i texter.

Okej, så the bad news. Inatt, eller egentligen räknas 04:56 som (ytterst tidigt) på morgonen, så nådde min mage ännu en högsta nivå av smärta. Jag vaknade, kände ett enormt och brännande behov av att gå på toaletten, lyckades inte ta mig till toaletten förrän tio minuter senare och när jag väl snurrat dit så kom jag på att den brännande känslan inte nödvändigtvis var något som skulle ut (för bajs kan man ju inte bara skriva på en blogg. Bajs och bajsa, nejnej. BAJS!!!) utan det var bara ren smärta som brände. Så, jag lade mig igen. Och försökte gå på toa igen, för att sedan lägga mig igen. Efter det låg jag i en timma, fruktansvärt yr och var hela tiden oerhört nära att spy (kräkas upp äckligt, frätande maginnehåll). Ingenting kunde nudda magen, eftersom bara ren luft var tungt nog för att öka den hemska smärtan.

Magen har smärtat en del under hela dagen, men absolut inte ens i närheten av hur den smärtade inatt. Dessutom har jag försökt att vara väldigt snäll mot den.

Nu till de bra nyheterna!

Jag har, idag, vaknat upp på morgonen. Wow.. Grejen är att beslutet att "inte göra någonting" på en hel månad ger mig lite känslan av att jag är lite värdelös. Jag gör det ju för att jag inte kan jobba, och för att jag verkligen behöver den här tiden för att både lista ut min sjukdom, och för att kunna komma ikapp mig själv. Men, ingen professionell läkare har sagt att jag borde vara sjukskriven (jag har ju typ sjukskrivit mig själv), så det känns lite dumt.. Dock får vi se vad vårdcentralen säger på fredag! 

Så, jag vaknade idag och kände mig värdelös. 

Då gjorde jag en sak. Jag gick inte upp förrän jag kände mig bra igen. Jag bara vägrade känna mig värdelös, och tillslut var jag både pirrig och pepp inför dagen! Svinbra!

Idag gick jag upp när jag ville, åt en långsam frukost, tog hand om min kropp, gjorde iordning mig - allt i lugn och ro. Sedan gick jag ut på stan!

Yeah baby!

Jag började (okej, jag har läst över hundra sidor bara idag) läsa en bok som jag har hört ska vara väldans bra. Jag tror också att den har påverkat mitt skrivande för dagens inlägg en aning. Det blir så! Jag tar efter stilar att skriva som jag tar efter dialekter, det bara händer! Och jag gillar det. Jag lånade boken på Biblioteket.

Åh, jag lånade tre böcker på Biblioteket! Jag är ingen Bibliotekstjej, vilket är förbaskat synd egentligen, för det är ju så himlans trevligt att vara det! Okej, jag är det nu! En Bibliotekstjej!

Jag tog också en fika på mitt favoritcafé, och började läsa på Hey Dolly av Amanda Svensson (som är boken och författaren som jag hört väldans bra om). Amanda Svensson måste vara det absolut bästa författarnamnet jag har hört! Amanda Svensson, så himla vanligt och enkelt och bara svinbra!

Det kanske känns som om jag inte hade så mycket att göra på förmiddagen, men innan jag gick ut och gjorde stan så fixade jag massa grejer. Jag fixade bild och text som några i Göteborg ville ha, för att göra reklam för en beatbox-kurs jag ska ha där, jag ringde min tatuerare och spånade lite inför min stora dag, jag ringde ungdomsmottagningen och bokade en tid och jag bara BAM BAM BAM fixade massa saker!

Nu myser jag med Hemlis (igen) och bara har ännu en riktigt bra avslutning på min dag. Sjukt bra!

Det känns som om en hyfsat effektiv Lördag!b (Ja, det ska stå ett b där. Varför? För att Hemlis sa "Åh, får jag också blogga?!" och skrev ett b. Jag kan ju inte ta det ifrån hen.)

Sorry att det inte blir några bilder idag heller, jag ska fixa det! Lovar!

Puss och kram Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar