måndag 9 december 2013

8 December - Kyrkdag och smarta barn!

December ut så kommer jag utgå från det här inlägget, så läs det först!

Hade en dålig natt, som vanligt. Jag hade visst halvsomnat i soffan och yrat och gnytt, tills Hemlis fick säga till mig på skarpen att gå och lägga mig. Jag blev ledd i säng, och allt snurrade, och resten av natten var luddig och dryg.

På morgonen vaknar jag av att mitt alarm går igång, och jag känner verkligen inte för att gå upp. Därför ställer jag om alarmet till en halvtimma senare, och somnar om igen. När jag vaknar nästa gång, av klockan då självklart, så börjar min morgon helt perfekt! Det är nog den bästa morgonen jag har haft - någonsin. Nej, jag överdriver inte. Pessimist.

Resten av dagen spenderas i kyrkan. Jag är först Barnkörsledare på morgonmötet, äter lunch i kyrkan, och börjar förbereda för eftermiddagen och Godisfabriken! Vi, jag och kyrk-Victor, är själva på Godisfabiken den här gången, så det är mycket att förbereda, göra och också plocka undan.

Jag har räknat ut att jag var i kyrkan i tio och en halv timma, utan att gå utanför dess väggar. Känns nästan som förr i tiden, när jag "jobbade" i kyrkan! ("jobbade" med "-tecken, för att jag lade massa tid, kraft, energi och arbete där men gjorde det volontärt).

Så, det blev en kyrkdag denna söndag!

Det kändes ganska bra faktiskt. Jag blev helt slutkörd, för att det kanske var lite mer än jag klarade av, men jag fick göra någonting som jag är så fruktansvärt bra på, något som är roligt, och någonting som gör att jag känner att jag har ett väldigt stort värde. Det är uppskattat, det jag gör i kyrkan. Det känns bra att för en gångs skull kunna göra någonting på den nivån jag vill.

På kvällen blev det mys, det kan du nog räkna ut!

Här är de flesta barnen från Barnkören! Åh, underbara, älskade, fina barn! Önskar att de var mina, allihopa!

Här är en Instagrambild på Godisfabriken! Vi gjorde apelsiner med geléhallon som julpynt, för apelsiner med nejlikor inte är lika roligt och gott! Den här gången fick faktiskt barnen äta det godiset vi gjorde i fabriken, för Chefen ville ge det till dem för att det snart var Jul!
Vilka stories (och mästerverk) vi skapar i Godisfabriken!

Just det, det nämnde jag inte! Jag fick ett videosvar på den videon jag skickade till Steffnie! Den var hilarous!! Tyvärr har jag den inte, så ni får bara se en bild av den. En fantastisk bild! Steffnie-Fis då<3

Puss och kram Sandra

P.S. Det är två saker till som jag bara måste skriva med!

Ett: När jag dök upp i kyrkan med min Star Wars-Tischa, och berättade att den var köpt på barn-kill-avdelningen på HM så reagerade barnen ganska rejält, och blev faktiskt upprörda! Varför? För att de inte tycker att det ska finnas en tjejavdelning och en killavdelning för barn, för "det är ju så löjligt!"!

Jag älskar de här barnen! Inte så gamla, men så otroligt visa, smarta och bra!

En sak till som ett av barnen (åtta år) sa, när jag sa att de måste vara snälla för annars kommer inte Tomten med några julklappar, var:
"Nej, jag ska berätta hur det går till på riktigt! Mamma och pappa köper julklapparna, slår in dem, lägger dem i en säck, lägger säcken utanför dörren och sedan kommer Tomten och tar upp säcken, går in och låtsas som att det är HAN som har köpt paketen!"

Sa jag att jag älskar de här barnen? Jag älskar dem!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar